طارق

ستاره صبح

ستاره صبح

طارق
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

قضاوت های جالب حضرت علی (ع)

يكشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۰۵ ب.ظ

حکایت اسبی که مردی را لگد زده و او را کشته :

در بحار الانور از کتاب قصص الانبیا نقل کرده که شیخ صدوق از ابو موسی اسدی از نخعی از ابراهیم بن حکم از عمروبن خبیص از حضرت باقر (ع)روایت کرده که : آن حضرت فرمود که رسول خدا علی (ع)را به یمن فرستاده بودند و در آنجا اسبی از مردی گریخته بود و می دوید در اثنای دویدن لگد انداخته مردی را بکشت. اولیای مقتول صاحب اسب را گرفته به نزد حضرت علی(ع)آوردند .صاحب اسب اقامه شهود کرد که اسب او از خانه گریخته است و آن مرد را لگد زده.

حضرت علی (ع)فرمود : دیه مقتول بر صاحب اسب نیست .اولیای مقتول از یمن بیرون آمده و نزد رسول خدا آمدند .عرض کردند : یا رسول الله علی (ع)به ما ستم کرده و خون کشته ما را باطل ساخته است .رسول خدا فرمودند علی ستمکار نیست و برای ظلم کردن آفریده نشده زیرا که ولایت مخصوص علی است پس از من و حکم حکم اوست و قول ، قول اوست رد نمی کند ولایت و قول و حکم او را مگر کسی که کافر باشد و رضا نمی گردد و خشنود نمی شود به ولایت و قول و حکم او مگر کسی که مومن باشد و چون اهل یمن فرمایش رسول خدا را در باره علی (ع)شنیدند عرض کردند یا رسول الله ما بحکم علی راضی شدیم و قول او را پسندیدیم.

رسول خدا فرمودند:این راضی شدن شما به حکم علی(ع)توبه شما است از آنچه که گفتید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۱۸
محمد جواد جیگاره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی