طارق

ستاره صبح

ستاره صبح

طارق
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

با وجود اتفاق نظر مراجع در حرام بودن استفاده از طلا برای مردان، استفاده از این فلز در بین آقایان رو به افزایش است، تأملی در مضرات استفاده از طلا برای مردان، گواهی برای اثبات علت حرام شمردن آن برای مردان در دین مبین اسلام است ، مانند :

  وقتی طلا با پوست تماس پیدا می کند، یون های آن وارد بدن می شوند. این یون ها در مردان در کبد جمع و همان جا متوقف می شوند و موجب اختلال می شوند.

طبق بررسی های متعددی که صورت گرفته تعداد گلبول های سفید خون در مردان بیشتر از زن هاست . حال این که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول های سفید می شود . به طور طبیعی با افزایش شمار گلبول های سفید ، جا برای گلبول های قرمز خون کم شده و تعداد آنها به طور محسوسی کاهش پیدا می کند . در واقع استفاده از طلا در مردان باعث بر هم خوردن تعادل میان گلبول های سفید و قرمز خون می شود . همین امر باعث بروز کم خونی در مردان و از سویی دیگر باعث بروز سرطان خون می شود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۲ ، ۱۳:۰۴
محمد جواد جیگاره

حکایت اسبی که مردی را لگد زده و او را کشته :

در بحار الانور از کتاب قصص الانبیا نقل کرده که شیخ صدوق از ابو موسی اسدی از نخعی از ابراهیم بن حکم از عمروبن خبیص از حضرت باقر (ع)روایت کرده که : آن حضرت فرمود که رسول خدا علی (ع)را به یمن فرستاده بودند و در آنجا اسبی از مردی گریخته بود و می دوید در اثنای دویدن لگد انداخته مردی را بکشت. اولیای مقتول صاحب اسب را گرفته به نزد حضرت علی(ع)آوردند .صاحب اسب اقامه شهود کرد که اسب او از خانه گریخته است و آن مرد را لگد زده.

حضرت علی (ع)فرمود : دیه مقتول بر صاحب اسب نیست .اولیای مقتول از یمن بیرون آمده و نزد رسول خدا آمدند .عرض کردند : یا رسول الله علی (ع)به ما ستم کرده و خون کشته ما را باطل ساخته است .رسول خدا فرمودند علی ستمکار نیست و برای ظلم کردن آفریده نشده زیرا که ولایت مخصوص علی است پس از من و حکم حکم اوست و قول ، قول اوست رد نمی کند ولایت و قول و حکم او را مگر کسی که کافر باشد و رضا نمی گردد و خشنود نمی شود به ولایت و قول و حکم او مگر کسی که مومن باشد و چون اهل یمن فرمایش رسول خدا را در باره علی (ع)شنیدند عرض کردند یا رسول الله ما بحکم علی راضی شدیم و قول او را پسندیدیم.

رسول خدا فرمودند:این راضی شدن شما به حکم علی(ع)توبه شما است از آنچه که گفتید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۹۲ ، ۱۲:۰۵
محمد جواد جیگاره