طارق

ستاره صبح

ستاره صبح

طارق
آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

یاران امام حسین (ع) - جون

سه شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۴۹ ق.ظ

       به دعای امام، بویش معطر گشت.امام باقر «ع‏» از امام سجاد «ع‏» روایت‏ می‏کند که پس از عاشورا که مردم برای دفن کشته‏ها به میدان می‏آمدند (و بنی اسد برای ‏دفن شهدا آمدند)، پس از ده روز، بدن جون را در حالی یافتند که بوی مشک از آن به مشام ‏می‏رسید .
رجزهای مختلفی برای جون نقل شده است.از جمله:

کیف تری الکفار ضرب الاسود 
بالسیف ضربا عن بنی محمد

اذب عنهم باللسان و الید 
ارجو به الجنة یوم المورد .

که نشان‏دهنده عمق بینش او در شناخت ولای آل البیت و جبهه کفر امویان و دفاع همه ‏جانبه او از خاندان رسالت است .

گر چه نژادی پست دارم، سربلندم 
کز جان به قرآن و به عترت پایبندم

سرمشق عزت از ابوذر برگرفتم 
درس غلامی را ز قنبر برگرفتم

غیر از تو ای جان جهان، مولا ندارم 
از دادن جان در رهت پروا ندارم

من ریزه‏خوار خوان احسان شمایم 
پیوسته سر بر خط فرمان شمایم

صد بار اگر جان در رهت بسپارم ای دوست 
حاشا که دست از دامنت بردارم ای دوست

من چون ابوذر با خبر از راز عشقم 
در جانفشانی کمترین سرباز عشقم

بر سینه ی من دست رد مگذار، مولا 
از چهره ی جان پرده‏ام بردار، مولا

بگذار خونم بوی مشک ناب گیرد 
روی سیاهم جلوه مهتاب گیرد .

در چشمه‏سار عشق تو شویم رخ سیاه 
هر چند از تبار شبم، با سپیده‏ام

با آنکه روسیاهم و شرمنده‏ت، ولی 
من از کرامت تو سخنها شنیده‏ام

عمریست‏خانه‏زاد توام، رخ ز من متاب 
من دل ز هر چه غیر تو باشد، بریده‏ام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۴
محمد جواد جیگاره

امام حسین

جون

رجز

عاشورا

کربلا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی